ytterbymorsa

Så mycket om så lite.

Blommor och bin...

Publicerad 2010-01-25 16:09:08 i Allmänt,

Eller det var inte så jag tänkte förståss. Blomman i förra inlägget köpte jag själv, ingen jag fick. Trode dock inte att jag skulle få se den blomma, då den var på väg att blomma när vi åkte upp. Men gissningsvis gick det inte så snabbt att blomma, då vi drog ner värmen så det var ganska kallt här medans vi var borta. Men vacker var den oavsett!! Vi fick dock en annan blomma, som stod på bordet när vi kom hem, av svärmor. Inte vet jag vad den heter, men den var oxå fin. Men jag och blommande blommor går inte ihop.... Så den ser inte så fin ut längre.

Idag stannade jag då hemma. Det var skönt att somna om när Sam tagit barnen till dagis och skola. Sov först till kvart över 9, låg kvar en stund och somnade visst om igen till kvart över 10. Sen slösurfade jag ett tag innan jag käkade lite frukost. Som är det enda jag ätit idag....

Fast det har kännts så konstigt att vara hemma. Jag hade velat åka och handla i Stenungsund, sy lite grejer (typ muddar i bebisbyxor innan bebisarna växer för mycket) osv. Men sånt har jag inte orkat med ändå. Jag önskar mig en ledig dag eller två, då jag mår bra, huset är städat och kylen är välfylld. Då skulle jag njuta, pyssla, sy och sånt som jag aldrig tar mig tid att göra annars. Drömma kan man ju alltid...

Nu har jag hämtat hem barnen iaf. Tog en promenad till dagis och Tildas fritids, sen apoteket. Louise fick gå hem själv, lite väl lång bit för mig att orka gå just nu.

Tilda har tjatat om att leka med kompis, men hon ska ha träning snart, så hon kan gott vara hemma. Hon har ju inte, liksom sin storasyster nåt att sysselsätta sig med när man inte har nåt annat att göra. Skulle vilja få igång den andra datorn oxå, eller ja datorn funkar ju men inte internet på den.

Idag blir det köttfärssoppa igen. Tänkte eg. frysa in så vi har lättlagad mat en annan dag, men insåg snabbt att vi har slut på burkar att frysa in i. Så då får det bli soppa idag med.

Jag har beställt en bok, hoppas den kommer snart!

http://www.bokia.se/jackets/large/53/9789185327553.jpg

Jaja, trode det skulle bli en bild, men jag orkar inte krångla, den verkar bra och det jag har hört så ska den vara det oxå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katja

En blogg om ett vanligt liv med några ovanligt underbara tjejer!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela