ytterbymorsa

Så mycket om så lite.

Nåt fel på mig?

Publicerad 2010-02-23 20:01:50 i Allmänt,

Eller ser jag skrämmande ut??
Jag bara undrar, för det verkar så ibland. Man sitter bland samma folk vecka efter vecka, visst svarar de mig om jag frågar, men pratar aldrig självmant med mig. Kommer absolut inte och sätter sig bredvid oss, även fast våra barn leker varje vecka tillsammans. Man undrar ju bara, vad är fel? Säger jag konstiga saker? Ja, jag bara undrar stilla såhär en tisdag kväll.

Vi har haft en underbar dag. Förutom tandläkarbesöket. Jag hatar att gå dit. Blä. Men nu är det gjort för ett år framöver iaf.

Vi grävde en soffa i snön, satt och fikade smörgås och kakor. Solen sken och det var så underbart! Riktiga Kiruna vår vibbar! Sen skottade jag bort ett antal ton snö från studsmattan. Välbehövligt kan jag lova. Mattan rörde nästan vid marken.... Den tål väl 100 kilo tror jag, men detta var bra mycket mer. Undra om den håller vintern ut?? Jag hoppas det, för den är så himla bra.

Tjejerna och pappan är och handlar mat. Det är tråkigt att handla mat. Jag gillar det inte. Men det finns ingen hemleverans på mat hit till vår håla. Trist tycker jag.

Ellen sover i sin nya prinsessäng. Hon är så glad och nöjd med den så!

Jag ska leta fram obefintliga kläder ur min garderob, som jag kan ha på jobbet imorgon. Jag önskar att vi använde jobbkläder, så man slapp leta varje dag. Jag behöver nya kläder!! Ska kika på h&m hemsida igen, men det är som vanligt för konstigt mode för mig. Går man in på lindex slungas man tillbaka till 80-talet, där vill jag inte vara igen. Så inget kan jag köpa därifrån iaf.

Bytardag för vuxenkläder, det skulle vara nåt!

Kommentarer

Postat av: moster

Publicerad 2010-02-28 16:38:39

det kanske är nåt Norrländskt över dig, o folk kanske tror att norrlänningar inte pratar så mkt;-)

jag brukar ta in studsmattan över vintern (här har vi ju snö varje vinter) alltså jag tar in själva mattan i huset (mommos) o ställningen i kallförrådet, tänker själv att den blir fortare förstörd ute i snön...

Postat av: mamm

Publicerad 2010-02-28 20:24:14

Vadå, vad menar du med att nån tycker du är skrämmande..?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katja

En blogg om ett vanligt liv med några ovanligt underbara tjejer!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela