ytterbymorsa

Så mycket om så lite.

Annandag jul, eller annan dag jul....

Publicerad 2010-12-26 15:28:32 i Allmänt,

Söndag idag, nannadag jul. Julen har passerat, varit fantastiskt mysig och trevlig! Dock känns det ändå lite snopet där på julaftonskvällen, allt är slut. Fast riktigt så är det ju inte. Juldagen tycker jag är så hmla bra. Barnen har nya saker, vi kan pyssla, spela och leka med dem. De är nöjda och glada och tacksamma för det de fått.

Vi började julafton som vanligt med tomtegröt och några paket. Sam och jag öppnade våra för vi hade ju bestämt att inte ha julklappar till de vuxna. Sedan kyrkan för att titta och lyssna på julspel. Louises kör, barnkören och ungdomskören var änglar och sjöng vackert. De äldsta sjöng mn absolut finaste julsång, himlen i mn famn, som carola sjunger. Den lyssnar jag på år efter år, gång på gång och jag bara älskar den!

Sen när vi kom hem var Ellen väldgt uppspelt, tog en stund att lugna ner henne. Barnen satte sig för att spela lite kort, och lugnet smög sig på. Lite lunch fick de oxå innan.







Vid tre kom farmor hit och vi hjälptes åt med maten. Barnen tittade allihop på Kalle Anka! Sams syster med fam. kom oxå i samma veva ungefär. Maten serverades vid 16 och det var verkligen gott.

Sedan den sedvanliga längtan och väntan på tomten. Barnen lekte och blev mer och mer stissga.





Så kom då tillslut den där tomten! Som barnen väntat! Tlda mest tror jag, hon har inte så mycket tålamod den tösen.







Barnen var mycket nöjda med sina julklappar. V vuxna spelade sedan ett tärningsspel om julklappar och sam och jag fick med oss flera paket. Det var roligt!

Julgodiset jag gjort var uppskattat och det var verkligen gott. Kolan jag gjort kunde jag inte sluta äta....

Vid 21 började gästerna dra sig hemåt, då var Ellen så trött att hon tillslut förr ihop i en hög och grät. Hon somnade illa kvickt af.

Juldagen har oxå varit helt underbar. Det enda jag eg. gjorde var att ta en lång promenad. Härligt med kyla som biter i kinderna! Sedan har vi bara myst och spelat spel och pysslat. Barnen har varit så glada och nöjda.

Idag tog vi en promenad till affären, Tilda ville köpa en likadan leksakshamster som Ellen fick. Hon använde sina egna pengar. Det var kallt med härligt ute! Det var -21 grader!! Fast det är nu bara kring 8 och snöfall.





Imorgon och på onsdag och torsdag ska jag jobba. Sam är då hemma. Barnen är lediga hela jullovet förutom en dag nnan skolan börjar. Skönt för dem! Och skönt för mig att gå till jobbet utan hämtning/lämning. Himla lyx! Ska försöka boka in några träningspass på sportlife när vi ändå inte har nån stress.

Ja, vad mer? God fortsättning!

Kommentarer

Postat av: mamm

Publicerad 2010-12-26 16:26:11

Låter som att ni haft en drömjul!!

Postat av: Peka

Publicerad 2010-12-28 16:08:07

Nej jag hade inte satt den bilden i bloggen. Men på fejjan, så det är nog där du sett den :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katja

En blogg om ett vanligt liv med några ovanligt underbara tjejer!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela