ytterbymorsa

Så mycket om så lite.

Magiska 15 minuter!

Publicerad 2010-08-06 21:21:52 i Allmänt,

På forumet sjalbarn skrevs det om magiska 15 minuter. Alltså man ägnar 15 minuter till att städa köket. 15 minuter är inte så lång tid, så jag antog utmaningen! Eftersom jag precis idag köpt en ny äggklocka, passade jag på att använda den.

Så här såg det ut innan:





Och så här blev det efter 15 minuter. Jag hann precis fota oxå innan klockan ringde.





Tada!! Fast nu är det ju antagligen fusk, eftersom jag är ensam hemma, och det blir ju inte fullt lika stökigt när man är själv hemma. Hade ju dessutom inte ätit mat hemma, så inget att diska upp.

Nå nå, ska nog testa detta när familjen är hemma oxå, så får vi se om man hinner på 15 minuter.

Familjen är borta, de är i Skara på sommarlandet. Åkte igår och kommer hem imorgon kväll. Jag har roat mig genom att rensa i källarförrådet, och det var välbehövligt. Nu kan man gå in där oxå! Det var jag som föreslog att de skulle åka bort lite, så jag fick göra det i lugn och ro. Men nu saknar jag dem så mycket!!

Ska nog se om det är nåt bra på tv tror jag. Äta lite godis, om jag nu kan sluta tänka på de halshuggna sniglarna.... Blärk.... 

Kommentarer

Postat av: peka

Publicerad 2010-08-06 22:24:02

Yay!

Jag borde också prova..

Postat av: eve

Publicerad 2010-08-06 23:27:13

Ni borde måla era stolar till nån vacker färg, duken är så fin så stolarna borde oxå få vara det!

Postat av: gerda

Publicerad 2010-08-07 21:30:53

fantastiskt, man tror inte att man hinner nåt på 15 min, men säkert om man bara städar upp utan nå pauser eller kaffe/te raster....

Postat av: peka

Publicerad 2010-08-10 23:59:23

Nja, det var väl inte bara det. Men ibland kan det skojas lite väl mycket om/till mig..samma när jag var liten. så började väl tänka på det lite också.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katja

En blogg om ett vanligt liv med några ovanligt underbara tjejer!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela