ytterbymorsa

Så mycket om så lite.

Rapport från sjukstugan!

Publicerad 2010-04-13 22:40:02 i Allmänt,

Sjukt var det här, nåt annat kan man inte säga. Vi får igen för att vi varit så friska så länge. T fick feber torsdag kväll, E torsdag natt. Båda var feberfria på söndag morgon, och höll sig så tills på måndag kväll. Då fick de båda feber igen.... E började få prickar, som nu idag är stora blåsor som gör ont. Välkommen om ni behöver vattkoppor!! E har legat däckad hela dagen idag, L aningens piggare, men har legat mycket och är blek och håglös. Febern var borta på dagen, för att återkomma nu på kvällen igen. E är preparerad med meduciner för att förhoppningsvis sova större delen av natten, men jag tror dock det blir mycket gråt.

Jag har jobbat idag, och ska göra det imorgon med. E har legat i sängen med ett foto på mig.... Lilla hjärtat! Torsdag är det min tur att vara hemma, och fredag måste vi båda vara hemma pga. konståkningsuppvisning. En av oss måste vara med där. Få se om L hinner bli frisk bra.... De har träning imorgon och torsdag, genrep oxå på torsdag. Hon kommer gråta blod om hon inte kan vara med.... Hon längtar så till skolan, och hatar att missa nåt.

Jag vill oxå helst vara hemma, gillar inte att vara ifrån mina sjuklingar. Nä, det är sånt mammor ska göra, pussa och vagga sina små sjuka barn. Ja, friska med förståss, men extra mycket då dom är sjuka.

Ja, solen skiner iaf. Nä, förståss inte nu, nu är det ju snart natt. Men på dagarna, och det är ljuvligt ute!



Så här har det sett ut sedan i fredags.... L har inte ens orkat sitta vid datorn, ens när den varit så här nära.... Då är hon sjuk!



Sjuka, rosiga fina Louise!



Utslagen??



Alldeles nyss! Inga koppor i ansiktet!



Åsså våran friska tjej! I fredags påväg på kalas!



Å den stora pojken, som kom hem nu precis med sin första firre i rätt str. Den blir middag imorgon.

Nu sova, natten kan bli lite småstökig, om jag har otur.

Kommentarer

Postat av: peka

Publicerad 2010-04-13 23:32:24

Men usch så länge ni ska vara sjuka. Hoppas ni slipper sjukdomar efter det här nudå.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katja

En blogg om ett vanligt liv med några ovanligt underbara tjejer!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela