ytterbymorsa

Så mycket om så lite.

Påsklov, godis och ledighet!

Publicerad 2010-04-08 21:03:38 i Allmänt,

Påsken var verkligen störtskön! Skönt med ledighet, skönt med sol, gott med godis och god mat, och trevligt att träffa folk!

Skärtorsdagen var min kväll. Var på tjejträff med ett gäng härliga vänner. Jag kände mig lite låg, så jag tog bilen för att köra hem sedan på nattkvisten. Men man kan ju faktiskt ha trevligt utan vin! Maten var god, skratten var många, och lilla jag fick glädje i min kropp.

Fredagen, ja, vad hände då? Det får jag återkomma med om jag minns nån dag....

Lördag visade sig solen. Det blev rätt varmt på dagen, men aningens blåsigt. Vi var ute och grejade i trädgården endel. Barnen fick påskägg såklart, och de mumsade lite godis mitt på dagen!! Så påskmiddag hos svärmor. God mat, äggletande och smaskig efterrätt. Blev en ganska tidig kväll, var hemma vid åtta tror jag. Nöjda och glada.

Söndagen var kyrkdag för L och mig. Medans de övade körsång i kyrkan tog jag en härlig, solig, blåsig promenad i Kungälvs vackra del. Sen efter kyrkan var vi på kyrkkaffe, och än en gång fick vi höra så fina saker om L och hennes sång! Hennes körfröken säger att L aldrig får sluta sjunga! Att det var så bra att hon kom idag, för hon sjunger så vackert! Visst får man lov att bli stolt som mamma, fast det ju inte är tack vare mig hon sjunger så vackert....

Söndag em. var vi till goda vänner på middag. Trevligt och god mat även där!

Sen jobbade jag måndagen, ledig tis, jobb onsdag och så idag och imorgon är jag ledig. Vi åkte till simbadet idag. Härligt härligt!! Ellen är verkligen som en fisk i vattnet numera! Simmar under vatten både med och utan cyklop/simglasögon. Ser helt underbart ut. Så rädd för vatten som hon varit innan, kan mna inte tro nu.

Vi tog oss en liten matbit utanför i cafèt, liten visade sig vara helt fel ord... Jisses, matportionerna var gigantiska! Och vi var verkligen proppmätta när vi sedan åkte hem.

Barnen har spelat dator och jag har kokat köttfärssoppa. Sen konståkning, och slutligen kväll och hem. Vi åt soppan och gott nybakat bröd, och nu sover ett barn, resten ser på tv med sin far.

Imorgon får vi besök av två små söta gossar, och deras mor förståss. Vi ska inhandla present, för T ska på kalas sedan.

Och helgen ska jag jobba.

Tildas bältros är finemang, bara lite skorpor kvar, och hon har inte haft ont på flera dagar. Louises fot blev bra nästan direkt. Sullnaden försvann efter två dagar, men smärtan var borta innan dess. Skönt med kortvariga sjukdomar, även om det varit riktigt jobbigt med Tilda. Hon har vaknat på nätterna och vi har baddat, smort, haft blöta handdukar på, fyllt på med meduciner osv. Men en dag bara så var det bra! Undras om E lyckats få sig lite vattenkoppor...?! Borde ju komma typ snart då.

Lite bilder:



Påskkärring påväg till dagis i torsdags.



Hmm... våran lilla strumphög.... Alla barn hjälper till att sortera.



Påskägg!!



Tilda fick pruttlera i sitt, hon har verkligen prutthumor den tösen...



Stortjejerna på farmors trappa, påskafton.



Ellen myser i solen, oxå hos farmor.



Louise första man att hitta sitt ägg!



Tilda letar...



3 mumsande barn på farmors trappa! Kusin E skymtar i bilden oxå....

Så tack och godnatt för idag!

Kommentarer

Postat av: momm

Publicerad 2010-04-09 11:56:04

Gud vad härliga bilder! Hjärtat snörpte sig när jag ser deras glada miner!!

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-04-11 19:43:33

Ja vad vill han ha..kläder om du hittar nåt fint där nere (heldräkt om det finns), annars bara nån kul leksak som låter kanske. säger till om jag kommer på nåt, ni kommer ju ändå inte på ett tag.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katja

En blogg om ett vanligt liv med några ovanligt underbara tjejer!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela