ytterbymorsa

Så mycket om så lite.

Objudna "gäster"

Publicerad 2009-09-21 20:34:27 i Allmänt,

Jag gillar inte när det oväntat knackar på dörren, och barnen är halvnakna, middagen står ännu kvar på bordet, skor, väskor,kläder och annat trängs i hallen. Just idag gjorde det det, och det var inte en halvhög människa som ville leka, för de gör inget om dom kommer, utan utanför står en karl. Han vill kolla vattenmätaren, som tydligen ska finnas i vår tvättstuga. Mitt dåliga samvete nr. 1. Jag försöker slinka ner i källartrappan innan mannen hinner efter för att slänga ihop all smutstvätt som ligger i trappan (vi öppnar dörren och kastar ner tvätten där, försöker pricka tvättkorgen som oxå står i trappan), men det går inge vidare för mannen är snabb som tusan. Till råga på allt tar han AV sig skorna, medans jag tar PÅ mig skorna för det är behövligt i vår källare.

Nåja, jag sveper några ursäkter, försöker verka cool, och han säger att det inte gör nåt. I tvättstugan hänger miljoner plagg på tork och man får huka sig för att komma in. Dessutom är ju halva tvättstugan full med tvättkorgar, och halva golvet fullt med tvätt som inte får plats i de fyra tvättkorgarna som finns inne i tvättstugan.... Suck... Jaja, vi hittade den där mätaren och han skriver upp några siffror och sen går han. Jag hoppas att vårat hus inte var det värsta han sett... Gissar att andra människor blir lika glatt överaskade när han kommer och knackar på hos dem. Hoppas jag iaf....

Sjalbarn funkar inte, och jag har ingen aning om vad jag ska ta mig till! Vad gör man en kväll utan sjalbarn?? Jag har ingen annan att prata med ju. Barnen sover och den här människan som ligger bredvid mig i sängen är inte mycket att prata med inte. Ryggskott har han oxå. Inte för att man inte kan prata med ryggskott, men iaf.

Nä, så jag ska nog ta och gå ner i min källare och hänga upp lite tvätt. Mina favvo jeans ligger i maskinen, och är nog färdigtvättade nu.

Sen ska jag banne mig skita i att läsa ut den tråkiga boken jag håller på läsa nu. Jag fattar inte att det ska vara så himla svårt att sluta läsa en dålig bok?? Jag har läst mer än halva, och har verkligen fått plåga mig igenom dit. Den KAN ju bli bättre... Ja, så tänker jag. Men nä, kanske har jag någon annan bättre bok hemma. Ni som läser får mer än gärna tipsa om era bästa böcker! Behöver nya, gärna pocketböcker, det gillar jag bäst. Nåt man blir glad av helst, för det är det jag behöver.

Slut för idag, tack för idag.

Kommentarer

Postat av: eve

Publicerad 2009-09-21 21:03:08

Utan sjalbarn kan man lika gärna sova! Så det ska jag göra snart..

Postat av: Nina

Publicerad 2009-09-21 22:57:05

Kolla böcker av Martina Haag, jag tycker hon skriver så roligt.

Postat av: mamm

Publicerad 2009-09-25 12:53:36

man ska låtsas som det regnar såna gånger.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katja

En blogg om ett vanligt liv med några ovanligt underbara tjejer!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela