ytterbymorsa

Så mycket om så lite.

Jobbarhelg

Publicerad 2009-09-26 22:11:33 i Allmänt,

Ja, det har jag nu. Rätt trist att jobba helg, men det är skönt att vara ledig sen mitt i veckan, så det är värt det!
Jobbar en lång dag imorgon, slutar inte förrän halv 8. Men nästa vecka är min glidarvecka, ledig må-ti, jobb on-tor, ledig fre-lö-sö. Helt lagom!

Här har varit full fart hela dagen sen jag kom hem. Barn till höger och vänster. Det är skönt när alla barnen har kompisar, för det blir inget bråk och tjafs då.

Godiskväll har vi avverkat i vanlig ordning, så nu är jag mätt och halvt illamående....

Ska nog lägga mig och läsa lite tror jag. Igår var jag så trött så jag släckte lampan klockan 22!! Det händer inte ofta. Somnade i soffan en sväng innan det oxå.

Tror jag ska ta med lillbus till en skoaffär på måndag. Det är dax att jag oxå får nya sköna fina skor. Handlade idag på min nya klädbutik, ica maxi... Jätte fin kjol hittade jag! Och så 3 toppar, rätt basic, men det behöver jag. Ska ta och rensa ur i garderoben, massa som jag inte använder finns där.

Ellen är så söt.... I torsdags när jag jobbade kväll, hade hon ingen lust med att vara utan sin mamma. Hon hade bara gråtit och ålat på golvet efter sin älskade mamma. Sam kunde inte trösta, men vår fina storasyster Louise är alltid bra på att glädja sin minsta lillasyster, hon brukar alltid muta med att hon ska få nåt av henne. Hon letade fram två kort på mig, och då somnade den lilla skruttan gott med bilder av mig. En morgon grät och skrek hon på dagis, för hon inte hade sin nya kittyväska, då fick hon en kula av Louise och blev nöjd. Hon är allt bra att ha vår stora fina Louise! Hon har verkligen förändrats det sista. Blivit så stor och duktig. Hjälpsam och glad. Det är skönt. Vi hade ju lite väl mycket bråk för en tid sedan.

Och så Tilda då, hon har oxå vuxit och blivit så stor! Hon är så lugn och harmonisk hon med nu. Hon verkar gilla riktiga skolan mer än förskoleklassen där de inte lärde sig så mycket. Hon läser jätte bra nu, och är så stolt över att hon kan det. Hon läser lättlästa böcker på kvällarna, det gillar jag! Läsa är bra. Louise lånade själv på biblioteket för ett tag sedan, en tjock bok som handlade om yngre tonåringar, den var visst bra, för hon låg i timmar på kvällarna och läste och läste... Ibland hörde jag henne släcka lampan vid 23... lite väl sent. Men som sagt, läsa är bra.

Jag har som ni märker inte mycket att komma med idag heller. Så jag ska borsta tänder och lägga mig och läsa.

Kommentarer

Postat av: eve

Publicerad 2009-09-27 08:23:43

Segt att jobba helg.. Men skönt att vara ledig vanliga dagar sen!

Måste oxå skaffa storasyskon till Elias.. Undra vart man kan hitta såna?

Postat av: mossan

Publicerad 2009-10-02 10:29:28

hohooooo...?? har ni flytt till utlandet??

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katja

En blogg om ett vanligt liv med några ovanligt underbara tjejer!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela