ytterbymorsa

Så mycket om så lite.

Pumpor och blooood!

Publicerad 2009-10-29 20:10:00 i Allmänt,

Vi köpte en jätte stor pumpa när vi handlade i måndags. Igår var det dax för att gräva ur allt innehåll, och göra en ljuslykta. Jag är inget fan av halloween, men om jag får välja mellan att köpa hem massa pynt för att glädja barnen, eller göra en egen pumpalykta, ja då väljer jag en äkta vara. Iaf. barnen skottade ut det första, sen tröttnade dom såklart. Så kvar blev jag, jag gröpte och grävde ut allt, det var en stooor pumpa. Tänkte ta kniven och skära av det som var kvar på kanten.... Japp, jag skar mig. Inte så lite heller.... Ett jack på tummens ovandel och ner, så hela nageln är av, och lite på andra sidan. Massa bloood, Ellen grät, Louise stack från köket, och Tilda stod intresserat och tittade på... Jag lindade in tummen i papper och gick och letade plåster. Insåg sedan att plåster nog var lite fjuttigt, när jag tog av pappret fullkomligen sprutade blodet... Hela diskhon blev blodig och det forsade överallt typ. Ellen grät ännu mer, och jag började känna mig svimfärdig. Stod med tummen under kallt vatten, men känse att jag skulle svimma om jag stod kvar, så mer papper, ner i sängen och handen i högläge. Höll om tummen hårt med pappret, och låg där en stund. När blodflödet minskade satte jag ett snyggt bandage, och sam kom hem. Han fick således fortsätta med pumpan....

Här är resultatet:



Ja, den har ju ljus innuti, men det synns ju inte nåt vidare.


Tänkte oxå passa på att visa min duktiga lilla Ellens krestioner, hon älskar att bygga med geomag, och jusses vilken talang!! Hon bygger mästerverk hela tiden!



Här är två krokodiler, dom är likadana, fasst man kanske inte ser det.



En... ja, nånting...



Här ett torn.

Den häftigaste saken hann jag givetvis inte fota. För er som kanske inte vet vad geomag är, så är det stavar med magneter i båda ändarna, så sätter man kulorna emellan, och sen bygger på med "locken". Detta önskar sig lilla fröken i julklapp/present! Ska se om jag hittar en låda, men sånt kan man inte få för mycket av, det byggs hela dagarna numera.



Här är mästaren själv!


Sen hittade jag på sofies blogg en tävling hon är med i, och denna vill jag ju oxå vara med i!!



Ja, det var nog allt för denna gången!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-10-30 18:18:04

Hej :)

Jag har nu igång en hel del tävlingar och det kommer in nya hela tin.

Kanske något som just du skull vinna eller något att ge bort till någon utav dina nära & kära.

Passar ju perfekt nu när det är snart jul också och det är dags att inhandla julklappar.



Var gärna med :)

http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Är du ej intresserad ber jag om ursäkt och då är det bara ta bort den hära kommentaren :)



Ha det bra//M

Postat av: moster

Publicerad 2009-10-31 15:04:23

Aj aj, det måste ha gjort ont, vilken tur att du är utbildad undersköterska ;-) el är det sköterska?

Tur att du skrev vad det där geomag är för nåt...hade ingen aning om vad det var, Sebbe hade nåt med magneter, men inga lock o så...verkar ju roliga saker

Postat av: mommen

Publicerad 2009-11-02 08:53:20

tävling...? hur tävlar man?

snygga prylar hon gör! är det nymodigheter eller?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katja

En blogg om ett vanligt liv med några ovanligt underbara tjejer!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela