ytterbymorsa

Så mycket om så lite.

Ensamma mammans klagovals....

Publicerad 2009-10-27 20:30:56 i Allmänt,

Uj, jag är trött på vara ensam vuxen i huset. Jag är trött på att inte kunna göra vad jag vill om kvällarna. Jag är trött på att laga mat hundra gånger om dagen. Och så har jag ont i huvudet.

Nåja, imorgon får jag lite paus från mammalivet, för då ska jag gå till jobbet. Skönt med lite omväxling. Skulle nog bli smått galen av att vara hemmamamma på heltid.... Så bye bye hemmafrufantasierna..! LIte mindre vill jag jobba än nu, men bara lite.... Lite lagom sådär, så man inte behöver känna sig stressad över jobb och familjeliv. Dream on dream on....

Idag har jag försökt kratta lite löv och gamla plommon ute. Några minuter i taget, sen in och hjälpa barn. Några fina högar ligger där ute, men mycket kvar. Har oxå hunnit plantera vårlökarna jag köpte för ganska länge sen. Hoppas det blir fint till våren!

Annars har det nog inte hänt så mycket här. Louise har haft en kompis här, och Ellen och Tilda har lekt med granntjejerna. Louise och kompisen kom på att dom ville baka, så tillslut kom vi överens om att chokladmuffins blev bra. Annars var kola och knäck förslag dom hade... Men njä, stå vid spisen och koka själva kändes inte okej. Goda blev muffinsen oxå!

Nu sitter jag helt lamslagen i sängen med datorn och äntligen hemma på tv. Det värsta är städat, tvätten är upphängd, för några mer sysslor orkar jag inte ikväll.

Kommentarer

Postat av: peka

Publicerad 2009-10-27 22:49:10

Å, så du lever iaf på vardagarna. Bra å veta.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katja

En blogg om ett vanligt liv med några ovanligt underbara tjejer!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela