ytterbymorsa

Så mycket om så lite.

Å nu har helgen flytt igen....

Publicerad 2009-10-25 20:38:54 i Allmänt,

Och jag har inte skrivit en endaste kråka sen sist jag skrev. Märkligt eller hur...

Jag har jobbat hela helgen lång. Nu ska jag vara ledig i dagarna 2. Skönt. Det skönaste av allt är att skolan har bommat igen för en vecka, det kallas höstlov. Det innebär att jag inte behöver kliva upp tidigt för att skicka iväg dem till skolan. Skönt skönt! Den j****n som kommit på att skolan absolut måste börja klockan 8 ska jag tala allvarliga ord med. Och lever han inte, ska jag tala med hans släktingar. Skolan kunde likaväl börja klockan nio.

Ja, vad har vi pysslat med denna ensamma mamma veckan?

Måndag, ja, då var det fotboll för T och öppet hus för L. För mig och E var det laga mat och tvätta kläder. Louise sov över hos mig den natten, vi hade det mysigt i sängen med TV och dator.

Tisdag, konståkning, sen mc. donalds. Vi skippade kören och flöjten för L. Åkte hem och hade det mysigt bara. T sov över hos mig den natten, funkade inte lika bra som med L, T kunde inte somna. Så slutligen gick jag ur rummet, och somnade på soffan... När jag vaknade igen, hade hon somnat.

Onsdag, ja vad gjorde vi då??

Torsdag, nä, minns inte det heller. Jo, vänta, vi åkte till Stenungsund och shoppade efter skolan, jag var ledig. Jacka till L och täckbyxor till T. Jag och E shoppade mat på fm.

Fredag fick jag och E besök av en mamma till två söta fina pojkar, en väldigt busig kille och en bebis. Trevligt trevligt! Sen efter skolan hämtade jag barnen och en kompis till L, vi styrde kosan (eller den röda skrothögen) mot oasen och ishallen där. Vi snörade på oss våra skrillor och gled omkring som riktiga isprinsessor! Jisses vad det är skoj med skridskor! Önskar nästan det fanns skridskoskola för gamla mammor oxå... Jag vill lära mig åka som en isprinsessa! Även fast jag redan känner mig som en... iaf. om jag blundar.

Lite bilder från vår lilla utflykt kommer här.



Ellen kämpar sig fram med skridskor som inte är ordentligt slipade.... bad mamma....



Isprinsessan Louise!



Louise övar att gå i hmm.... split, eller var det spagat detta hette??



Tilda gör en piruett. Ja, hon snurrar alltså runt, fast det inte syns på bilden...



Tilda flygskärar oxå.



Louise, ja, hon står där så fint så.

Och sist men inte minst.... Ta da......









The one, the real thing, the original, the ice princess!! Ja, jag lovar, jag kunde få upp benet så fint som tjejerna. Jo, det ÄR faktiskt sant! Kom och kolla om du inte tror mig!!

Nu ska tvätten hängas och barnen ska sova. Och varför går det så segt att ladda upp bilder på den här bloggen nu förtiden?? Förr gick det snabbt, smidigt och enkelt. Nu inte.

God natt!

Kommentarer

Postat av: peka

Publicerad 2009-10-25 23:00:17

Vad duktiga ni är ;) tycker hela bloggen är seg som sirap..orkar knappt sätta in bilder

Postat av: mamm

Publicerad 2009-10-26 14:49:58

Tjusigt värre med fyra isprinsessor!!

Går du skridskoskola..eller är du bara en mamma som är med....?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katja

En blogg om ett vanligt liv med några ovanligt underbara tjejer!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela