ytterbymorsa

Så mycket om så lite.

En vanlig tisdag!

Publicerad 2009-11-17 13:11:15 i Allmänt,

Vi har haft lilla HO på besök idag. han har varit sjuk, men var nu feberfri. Föräldrarna behövde jobba lite, och jag och Ellen tycker det är så kul att ha honom här! Dom har lekt så fint så. Ellen har försökt lära honom spela spel och leka med barbie. Hon har tålamod den damen!

Nu har lunchen passerat, och jag väntar på mina stora skolflickor. Idag blir det konståkning, sedan ska Tilda prova klänning inför showen, nåt hon ser fram emot mycket! Louise har sedan kör och flöjt. Skönt att vara ledig såna här dagar då det är mycket aktiviteter. Man får lite mer ork att fixa det då.

Ellen tittar på Lotta för ovanlighetens skull. Hon har slitit ut pippi och sjörövarna, så jag tror tomten måste komma med nya pippi filmer.

Solen kikar fram aningens, och det känns nästan som vår. Fast jag har bara varit ut till brevlådan 2 gånger, så jag ska inte säga för mycket....

Väntar på att bebis ska komma! ja, inte min då, men systerbebis. Spännande! Ska bli skoj till jul, att få se Noa och bebis, och kanske Livan oxå. Ja, Elias förståss oxå! Men han växer inte så fort längre, så man känner ju igen honom mellan gångerna.

På fredag är det en stor dag! Min lilla bebisflicka, som med stor dramatik gjorde entrè för snart 4 år sedan, fyller ju år! Oj, så hon längtar! Presenterna är inslagna, flera dagar innan födelsedagen för en gångs skull, och sånger är beställda. Hej tomte gubbar, vill skruttan att vi ska sjunga. Louise övar nån födelsedagssång på flöjt, så det blir uppvaktning av stora mått!

Lilla Saga fyller ju oxå år då! Undra hur många den bebisen fyller.... Känns som det går så fort.

Kalas blir det i helgen, i dagarna 3. Fredagen med bara familjen, lördag barnkalas och söndag med familjen O. Mycket att stå i! Men roligt förståss.

Nä, jag ska gå se om tvätten är färdig, och så slänga i ny tvätt förståss.
Vår äskade lilla skruttunge!!

Kommentarer

Postat av: momman

Publicerad 2009-11-17 15:04:10

Hoh vad tiden går! Har haft syrran, Ellen o Saga i tankarna om födelsedag....men EVE fyller också år!!!

Bebis=födelsedag.........???? Då behöver hon inge present!?

Postat av: Nina

Publicerad 2009-11-17 20:27:16

Japp, 20 nov är bästa dan att fylla år tydligen.2 år blir hon.Har berättat om födelsedagen, varje gång man nämner det så börjar hon prata om tårta och glass och att pappa ska köpa chips...

Postat av: morsan

Publicerad 2009-11-18 12:02:16

Ni har bokat biljetter läste jag nå´nstans..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katja

En blogg om ett vanligt liv med några ovanligt underbara tjejer!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela