ytterbymorsa

Så mycket om så lite.

Klänningjakt...

Publicerad 2009-05-16 17:23:44 i Allmänt,

Blä, nu är jag arg och trött. Har spenderat alldeles för många timmar i stora stan. Hatar stora stan. Provat igenom alla klänningar som finns, utan att hitta nåt. Inga kjolar heller. Skit oxå. Har en ny klänning i garderoben köpt för några veckor sen som får duga. Köpte ett fint halsband, örhängen och en fin sjal. Sen får det vara bra. Nu har jag huvudvärk och är trött. Så blir man av Göteborgsbesök. Tänk om lite fler affärer skulle vilja flytta hit!! Då slapp jag åka in dit öht.

Nu håller jag på göra potatisgratäng. Ska sticka till affären när den är i ugnen. Köpa lördagsgodis, lite frukt och grönt.

Sam håller på fixa ny kant i sandlådan. Den hade gått sönder. Han har även satt upp nya tvättlinor ute, tjoho!! Nu behöver man inte trassla in sig i linorna när man hänger tvätt.

Imorgon ska barnen springa lilla Göteborgsvarvet! Ellen får springa nåt litet lopp på typ 200 meter eller vad det nu var. De stora 1.2 kilometer. Hoppas på sol som idag! Vi tar tåget in, lite fika med, och avslutar med middag någonstans. Ska bli mysigt. Sen börjar arbetsveckan igen. Har ingen koll på vilka dagar jag jobbar. Är kanske ledig nån dag... Har tagit semester nästa helg, då vi ska på bröllop. Tog även ledigt söndagen, så man får vila upp sig lite en dag oxå. Jag kör ju, så det blir ingen starkdricka för min del.

Kanske att jag får försöka diskutera sommaren med den där Sambon. han är bara fööör seg. Vill veta vad vi ska hitta på. Jag vill bila upp till norrland. Hoppas han vill det med.

Nä, nu vet jag inte så mycket mer. Jo, jag åt fläsk med bruna bönor för första gången i mitt liv i veckan!! och det var gott... Ett tecken på att man är gammal eller???

En kul grej till oxå, har äntligen kunnat sluta med den där förbenade nässprayen!! Tjatade ju till mig en speciell näsinhalator från läkaren, och den har gjort susen! Perfekt är den, och jag slipper spraya i tid och otid. Lycka!!

Ha en trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katja

En blogg om ett vanligt liv med några ovanligt underbara tjejer!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela