ytterbymorsa

Så mycket om så lite.

Familjen annorlunda

Publicerad 2009-05-24 21:15:57 i Allmänt,

Det är vi det. Inte för att vi har 10 barn eller så, utan för att vi bara inte är som andra. Eller känner oss snom andra. Egentligen är vi nog som precis vem som helst.



Vi har varit på bröllop igår. Det var sams kusin som gifte sig. Rätt trevligt iaf. Dansa är alltid kul, och se på när andra gifter sig är skoj det med.



Utsikten vid kyrkan var jätte häftig! Kyrkan låg högt uppe, och man såg väldigt mycket av Göteborg där.



Masthuggskyrkan



Brudbuketten, det var ett väldigt vackert brudpar!!



Ellen löpte amok efter cermonin. Såååå kul är det inte att sitta i kyrkan och glo tycker hon.




Louise fotar galna Tilda med sina gluggar i munnen.... Undra om det någonsin kommer nya täner där? Gluggarna har varit där i evigheter.



Var och köpte en ny gunga och en lian till vårt lilla päronträd. Den vi hade där innan har gått sönder. Tilda och Ellen tyckte det var jätte kul!









I övrigt har helgen varit bra. Vi har fixat plats för skorna, en helvägg i källartrappan. Slukar massvis med skor!! Vi slipper ha dem i trappan!!



Och så rensade jag ut vår garderob som är i hallen. Helt bedrövlig har den varit. Men nu har den fått en ny hylla, och fina lådor i.



Pedagogiskt och bra....



Innan läggdax skulle ellen bara blåsa såpbubblor i en minut. När jag frågade om det inte gått en minut ännu, sa hon, nej, det har gått tre. Ja, men då är det ju färdigt, nej, en minut sa jag ju....



Ellen har lekt med en ny kompis idag. En granne som bor rätt nära. Hon är jämngammal med ellen. Så bra tycker jag, att hon oxå kan ha lite egna kompisar i närheten! Sen lekte de här en stund oxå. Sen var Ellen helt färdig, hon var så trött så trött... Det tar på krafterna att vara barn.

Imorgon och på tisdag är jag oxå ledig!! Skulle ju eg. jobbat i helgen, men tog semester pga. bröllopet. Det var bra att jag tog ledig idag oxå, för jag har varit sååå trött. Är inte van att dansa på nätterna... Vi kom hem vid 02. Kompis J hämtade ju barnen i kyrkan, så de har inte festat natten lång. Men de sov hemma, så det blev ju ingen sovmorgon direkt, även om vi låg till halv 10. Ellen har börjat vakna så tidigt. Idag var den kvart i 7. men hon fick frukt och vatten och satt och tittade på Lotta på tv. Sen lekte hon med Tilda, tills de var hungriga. Då dukade de fram frukost!! Mina små hjärtan!

Nu ska jag sluta terrorisera er med bilder. Det är ju så kul, när det är så enkelt att visa bilder!! Tack blogg.se

Kommentarer

Postat av: Evelina

Publicerad 2009-05-24 21:43:15

Vilka fina bilder! Man kan ju tro att ni bor långt söderut i utlandet när man ser dina bilder..Å järmför dom med hur det ser ut här. Tror visst dom har lovat snö nästa vecka oxå, hääärligt!



Å visst är detta en bra blogg?!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katja

En blogg om ett vanligt liv med några ovanligt underbara tjejer!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela