ytterbymorsa

Så mycket om så lite.

Min dag...

Publicerad 2009-07-13 22:07:58 i Allmänt,

Vill ni höra om min dag?? Äh, jag struntar i svaret, för jag behöver skrika lite.... Gaaaaahhhhaaaahhhooooaaaaoooohhhaaaaaaaaaa..... Sådärja, då börjar vi.

Ellen vaknar vid kvart i 9. Piper är det första hon gör, hon är hungrig, hon ville se pippi, vill ha äpple i bitar, vindruvor och vatten, och glöm för sjutton inte filten. Filmen på, frukten på fatet, åter till sängen... Ska bara vila en stund... Jodå, ellen kommer hundra elva gånger och frågar om jag inte ska upp snart. jaja... masar mig upp. VARFÖR gick jag och la mig så sent igår?? Nåväl, frukost kommer fram, barnen äter och är glada. Försöker ringa kompisar, men inget napp. Nähä, då får jag väl ta med alla barnen och köpa textilfärg på colorama.
 
Men innan vi åkt, får jag den briljanta idèn om att åka till bäckebol, för en kompis sa att det fanns massa fina wallies på Gallerix, och det vill jag ha. Färgen kanske finns på coop som ligger där. Sagt och gjort, vi åker dit. Utan vagn, för Ellen är ju 3.5 år... Lovar att vi ska kika på djuraffären oxå. När vi kommer dit, håller de på städa burarna på djuraffären, så vi kan inte gå dit. Vi går till gallerix, men nix, inga wallies. De har haft, men fått ta bort dem ur sortimentet, för folk sätter dem på papperstapeter och får inte bort dem sen, trots att det står på att man INTE ska ha dem på papperstapet... Smarta folk...
Jaja, Louise får köpt en afisch som jag lovat sedan länge.

Sen går vi till jysk, hittar en sänghimmel, men den är ful. På hemtex har de fina örngott för 20 kronor, så barnen får välja varsitt. På coop börjar tjatet, kaaan vi fåååå, snääälla.... Nix pix, nu är det slutshoppat. Ingen färg där heller... Vi köper varsin glass iaf. för att trösta oss med. In till djuraffären, tittar på djuren, sen börja gå mot bilen. Plötsligt blir Ellens ben sjuka, hon ååååårkar inte gååååå... Hon skriker och släpar och skriker och har sig. Jag vill inte bära, för det är långt till bilen. Jag får inte hålla hennes hand på parkeringen, och hon skriiiiker.... In i bilen, börjar knäppa fast henne, då kommer hon på att hon SJÄLV skulle sätta sig i stolen, mer skrik.... Nu börjar mitt tålamod tryta, jag blir arg, sätter mig och kör. Ellen skriker.... Sätter musiken högre och högre... Inget kan överrösta, så jag kör till sidan. Säger att vi inte åker och köper färg till hennes lakan om hon inte slutar, okej, jag kanske inte säger, jag skriker nog jag med... Hon tystnar. Vi kör till colorama i Kungälv.

Ellen lovar att gå själv, och inte skrika. 3 minuter inne i affären, och Ellen kommer skrikandes... Louise och Tilda vill inte leka i lekhörnan med henne... Jag försöker prata med expediten, men hör inte mycket. Får rätt färg, in i bilen. Väl hemma är alla 3 uppskruvade till max. Jag skickar upp dem på övervåningen, Ellen får Louises dockskåp att leka med, och jag andas ut. I ungefär 10 minuter, sen kommer Ellen ner, piper och gnäller, vill ha plåster, vill ha vatten vill ha.... Hon får gå upp sedan igen. Jag börjar laga mat. Efter maten sätter de igång igen, de busar, bråkar, skriker och har sig. Vill inte gå ut, vill häfta där jag är, och skrika. jag har huvudvärk, och de får gå upp igen medans jag plockar av på bordet. Plötsligt verkar de leka, och jag passar på att gå till tvättstugan för att färga lakanen. Gör PRECIS som det står på förpackningen, och går därifrån. Barnen är tillbaka, Ellen och Tilda bråkar, sen bråkar Louise och sen allihop. Så håller det på hela em/kvällen.... Jag får miljarder utbrott, vet att jag borde hitta på nåt med dem, men jag orkar bara inte. kan de inte göra nåt själva??

Kvällsmaten sker i bus och stoj, mjölk i vattnet, dricka ur kannan, skrika och fjanta. På med nattlinnen, borsta tänder, läsa saga, i säng.... PUST.... Går ner i tvättstugan, tar ut de nya fina...eh... fläckiga lakanen!!! Svindyr färg har gjort mina nya lakan fläckiga!!! Jag börjar nästan gråta.... Varför?? Jag gjorde ju som det stod på förpackningen??? Jag är så arg, ledsen och godissugen, så jag tror jag svimmar. Det är iaf. hyfsat tyst i huset. Diskmaskinen går, hör de stora fnittra där uppe, än så länge under kontroll. De ska sova tillsammans. Ellen slocknade nog på 1 minut som vanligt. Somna är hon iaf. bra på... Men inte kan jag komma ihåg att 3 åringar är så här gnälliga?? Är dom det, eller har jag fått en ovanligt gnisslig variant??

Nä, eftersom jag glömde bort att sno godis i skålen igår, ska jag baske mig göra det idag. Idag behöver jag det mer än igår. Så, är det nån som inte fått huvudvärk av att läsa om min alldeles underbara dag idag, så hojta till, då ska jag utnämna dig till... tja nåt bra iaf. Nu ska jag surfa vidare och maila ett surt mail till nitor som förstört mina nya lakan... Ellens fina rååååsa, som skulle täcka de fult blå och gula gavlarna hon har nu. Hoppas er dag varit bättre...

Kommentarer

Postat av: peka

Publicerad 2009-07-14 00:03:49

Jag hade redan hvudvärk som tur var..annars hade jag nog fått.

Postat av: mamma

Publicerad 2009-07-14 15:32:22

oj oj oj...stackars människa! mina barn var aaaldrig såna...skrek aldrig i affär, orkade aaaltid gå själv o framför allt så slogs dom AAALDRIG!

vad gick snett i färgningen? var dom blöta innan färgningen? gammal färg som klumpade sig..??

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katja

En blogg om ett vanligt liv med några ovanligt underbara tjejer!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela