ytterbymorsa

Så mycket om så lite.

Lite vin gör susen...

Publicerad 2009-07-19 00:02:53 i Allmänt,

Blev bjudna till grannen för att dricka lite vin. Låg i soffan halvdöd med en tidning när de ringde. Jaja, en stund orkar jag nog tänkte jag... Men vi kom hem nyss. Några glas vin, och jag känner mig i princip frisk!! Ja, förutom hostan och snuvan då.  Undra om jag mår lika bra imorgon..?!

Fick rensat och städat på Tildas rum. Så skönt! Hon var så glad, och har tackat mig flera gånger idag. Då känns det såklart extra kul.

Imorgon vet jag inte vad vi hittar på. Påbörjar packningen förhoppningsvis, men man vet aldrig vad vi kan hitta på istället... Alltid nåt. Känner för att sy lite, men vet inte vad, och har inget roligt tyg hemma. Tänkte försöka sy en singoallaklänning, så kan jag ta med upp till Kiruna om det går galet... Men tyget jag har är nog för tunnt och sladdrigt till en klänning. Får kika på det imorgon.

Var på maxi idag, förut har dom haft en box med alla pippi avsnitt på, men såklart inte nu. Tänkte jag skulle köpt den till ellen nu inför resan. Men men... Kanske hittar jag den nån annanstans. City gross har den inte heller. kanske leksaksaffären?? Är ju ledig bara på onsdag i nästa vecka. Får väl bli en shoppingdag då. Inte shoppa för shoppandets skull, men sånt som kan underhålla en 3 åring i några dagar i en bil!!

Vi ska åka utomlands till hösten, och då måste man spara in på kronorna. Detta året har jag ingen Sam som är villig att betala hela kalaset själv... Nej, har man jobb får man vara med och dela på utgifterna. Sånt är visst livet.

Nä, ska läsa min inte så braiga bok, men måste ändå läsa klart den. Känns inge kul att sluta i mitten.

God natt!

Kommentarer

Postat av: morsan

Publicerad 2009-07-19 13:18:44

aha..vin gör susen...bara man inte vill ha susen för ofta!

Jobbar man ska man, tycker jag betala ungefär lika, procentuellt, av sin lön.

Postat av: mamman

Publicerad 2009-07-20 14:33:54

kollade nyss yr.no vädret...nästa vecka blir varmare men muulet...typ +14-18 grader.

är det ca onsdag-torsdag ni beräknar vara i kra??

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katja

En blogg om ett vanligt liv med några ovanligt underbara tjejer!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela