ytterbymorsa

Så mycket om så lite.

Ha ha, NU har jag fattat....

Publicerad 2009-07-02 21:45:40 i Allmänt,

Att man kan TA MED sig datorn någonstans när man har en bärbar!! Nu sitter jag ute i trädgården för första gången.... Det börjar bli svalt och skönt, kring 23 grader bara... Sam hämtar myggspiralen, jodå, vi har lite mygg här oxå. Och bor man här så är 3 myggor mycket. De stackars barnen ligger och sover i sina stekheta rum... Usch, jag hatar det verkligen, det är så kokhett där, särskilt på Tildas rum, där även Ellen sover nu. Men trots fläktar, och att vi har rullgardinen nera hela dagen, så är det varmt!

Dagen idag blev ingen bra dag. Vi skulle göra nån utflykt. Kom inte på vart vi skulle, så först klockan kvart i 12 bestämde jag att vi skulle åka till Marstrand med buss. Kollade tider på nätet, och vi skyndade iväg, köpte busskort och tog ut pengar. Svetten lackade, och vi småsprang. Men ingen buss... Kollade där, men nej, det skulle inte komma en buss förrän om en timma!! jag kände ilskan koka, och vi beslöt oss för att gå hem. Vi slängde in grejerna i bilen och åkte än en gång till Romesjön. Det var skönt att få doppa sin kokheta svettiga kropp i sjön. Vi badade mest, uppe på stranden kokade vi bort. Käkade lite mat och fika, badade mer sen åkte vi hem. Har känt mig helt matt och trött hela dagen. Värmen samt 2 nätter i tält har väl bidragit kan jag tro. Barnen lekte med kompisar på em. och vi åt sen middag ute.

Imorgon ska man upp i ottan igen, det var länge sen jag började 07. Stackars barnen som hunnit vänja sig vid att sova länge... Men imorgon är sista dagen för dem, sen har de sommarlov. Sam tar en vecka pappaledigt, sen 4 semester. jag jobbar på lite till... Men nästa vecka bara 2 dagar. Iofs. väldigt lååånga dagar, torsdag börjar jag 09 och slutar 21, börjar sen 07 på fredag och slutar vid 17 tror jag. Men sen ska jag ha semester en vecka, jobb en, sen 3 veckor semester. Då ska vi dra upp till norrland med bil!! Giv mig styrka, hur ska det gå?? Ellen som gnäller när vi åker mer än en kvart i bil...

Jaja, vi håller ju på laddar med nya dvd filmer, så jag hoppas det ska gå vägen.

Oj, så skönt det var att sitta här ute!!

Såg förresten på smhi att de lovar 6 grader i Kiruna snart... Kul kul.... Lär nog vara det när vi kommer oxå. Vi får boka in oss varje dag på det där nya leklandet... har ännu inte fått svar på om det kommer vara öppet i sommar??!!

Sen ska vi ju gosa med lilla skrikbebisen oxå!! Det ska bli myyys...

Ha en skön kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katja

En blogg om ett vanligt liv med några ovanligt underbara tjejer!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela