ytterbymorsa

Så mycket om så lite.

Gäääsp, God morgon!

Publicerad 2009-07-01 10:50:48 i Allmänt,

Igår kväll fick jag ett ryck och satte upp tältet i trädgården.... Där sov jag och tjejerna inatt. Vi hade en dubbel luftmadrass och en vanlig, så hela tältet var fullt av madrasser. Skönt och mysigt var det faktiskt. Men man känner sig ju lite trött, för lika bra sover man ju inte i tält om i egen säng. Det var iaf. inte kallt, som det brukar när man sover ute. Jag var vid halv 2 på natten in och gick på toan, och det var ännu ljummet ute! Helt otroligt, som utomlands. Tjejerna vaknade vid 8, men jag fick fortsätta sova en stund. Nu är det kokhett ute igen.

Barnen är trötta, några vill inte åka och bada, men vi ska åka till Romesjön ändå. Fast vi tar det lugnt ett tag, sen åker vi förbi Mc. Donalds och äter lunch innan. Då behöver vi inte ta med så mycket matsäck. Känns skönt att ta det lite lugnt oxå, inte stressa iväg direkt på morgonen. badet ligger ju kvar efter lunch oxå...

Imorgon ville de inte bada iaf. Så vad ska vi hitta på i värmen då? En utflykt någonstans, men vart?

Jaja, det återstår att se. Sen sk ajag jobba hela långa helgen. Känns trist, men sånt är livet.

Nä, ska nog gå klä på mig lite, kanske tom. ta en dusch innan, håret står rätt upp, och mitt hår går INTE att bara blöta lite så ligger det bra igen... Nä, det kräver en rejäl dusch, och då kan jag lika gärna hoppa in i duschen, kanske blir lite ren på kroppen samtidigt...

Ha en skön dag!

Kommentarer

Postat av: mor

Publicerad 2009-07-01 19:03:47

ni har då en riktig värmebölja! nog för att vi också tycker vi har värmebölja..ja.över +15 grader i en vecka nu!

bada-bada så mycket ni hinner, det får man aldrig nog av, speciellt som barn!

Postat av: Nina

Publicerad 2009-07-01 22:26:35

Jaså skrämde du inte upp barnen med spökhistorier som du gjorde med oss i siikavuopio när vi skulle sova i tält??

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katja

En blogg om ett vanligt liv med några ovanligt underbara tjejer!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela