ytterbymorsa

Så mycket om så lite.

Allvaret börjar...

Publicerad 2009-08-23 19:53:56 i Allmänt,

Japp, nu är det allvar. Nu börjar jobb, skola, dagis och fritids på riktigt. Klockan 07.00 ska jag infinna mig på jobbet. Känns ändå rätt okej, innan hade jag lite ångest. Men sommaren verkar verkligen vara över, och barnen är så glada för att vara tillbaka i verkligheten igen. De har kompisar och får leka och ha det bra. ja, lite skola oxå förståss. Tilda var lite förvånad då dom fick läxa redan första dagen... Hon tyckte att den kan hon göra sen, nu ville hon leka. När L var i den åldern blev hon överlycklig för att äntligen få läxa!! Hon rusade hem och gjorde den direkt. Tilda fick jag tjata lite på för att hon skulle göra den... Dom är så olika dom två.

Idag har jag städat, damsugit och plockat iaf. Sam städade toaletterna. Meningen var att vi skulle ha lite kalas här för Sam. Men hans syster kunde inte komma då hon var sjuk, så det blev farmor och vi, och två kompisar till Louise. Huvudsaken var att det blev fika, tyckte barnen iaf.

Tvättat kläder har jag oxå gjort. Nu ligger här några backar med rena kläder, som inte kommit dit dom ska. Men det går ju lika bra att ta kläder från backarna som från garderoben!!

Barnen är i säng, och somnar förhoppningsvis i tid. Ellen sover nog redan sen länge.

I lördags hade vi anmälningen till bytardagen, så det blev endel telefonsamtal igår och idag. Men nu är alla 80 platser slut. Så nu ska man bara rensa, märka kläder och invänta bytardagen den 19 september. Räknar med fynd som vanligt! och att bli av med för små kläder härifrån, och grejer med. Alltid skönt att kunna få det gjort.

Tja, det var väl vår helg det. Vad har ni gjort i helgen då?

Kommentarer

Postat av: mamm

Publicerad 2009-08-25 14:54:49

Jooo jag läser med jämna mellanrum, för att kolla hur ni har det!!

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-08-26 22:31:28

Hade ju inte jättelågt, det låg över 110 iaf om jag minns rätt.. Men dom tittade efter andra saker när dom tog 5 rör blod av mig.. Måste fråga när jag ska dit på fredag

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katja

En blogg om ett vanligt liv med några ovanligt underbara tjejer!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela